Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.08.2014 19:00 - Дядо ми Псалтир Николов Якимов
Автор: club50plus Категория: Изкуство   
Прочетен: 609 Коментари: 0 Гласове:
0



 Дядо Калик - така му викахме ние, неговите внучки:  братовчедките Илийка, Васка, сестра ми Карамфилка и аз. Ходихме му на гости през лятото на него и на баба Карамфила /баба Калица/. До къщата им минаваше река Цибрица, където този, който умееше,  можеше да си налови рибки-пизгръчи. На реката жените перяха на пралки /сковано от дъски приспособление, на което сапунисваха дрехите с домашно приготвен сапун/. Ние, децата, газехме в реката, много-много на пясъка не се задържахме, понеже дете не можеш да накараш да стои на едно място. Мен ме боляха ушите и, когато ме къпеха, ми слагаха в тях памучета, намазани с вазелин. Но, когато се къпех в реката и ги намокрех, си спомням, че не ме боляха. Явно реката ги е щадяла.

Дядо ми Калик е учил до пети клас. В тези времена не е било прието да се учат до по-голяма степен, а и нали някой е трябвало да пасе животните и да помага в кърската работа. Но той е бил много ученолюбив и е продължил да се самообразова. Сам се е научил на немски и френски език и е помагал на баща ми и чичо ми Никола в чуждоезиковото обучение. Баща ми стана учител, а чичо ми лекар, който лекуваше много успешно хората в региона - беше главен лекар в болницата в град Вълчедръм.

Продължава
тук.

Есе на valanta за конкурс "Обич многолика".




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: club50plus
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 559980
Постинги: 512
Коментари: 270
Гласове: 1290
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031